سازمانهای مردمنهاد
مراحل تشکیل پرونده، اخذ شماره ثبت و صدور پروانه فعالیت سازمان های مردم نهاد
۱- ارائه طرح اولیه انجمن شامل اهداف، شیوه اجرا توسط متقاضی به کارشناس سازمان های مردم نهاد فرمانداری و راهنمایی های لازم توسط کارشناس
۲- ورود متقاضی به سامانه وزارت کشور و تکمیل فرم تقاضای تاسیس ، اطلاعات اعضاء موسسه، تنظیم اساسنامه، معرفی نماینده تام الاختیار برای پیگیری های پرونده و پس از اخذ کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری اصفهان
۳- حضور نماینده تام الاختیار موسسه درفرمانداری و ارائه مدارک مورد نیاز جهت استعلامات چهارگانه که شامل دستگاه های امنیتی و تخصصی می باشد.
۴- طرح تقاضا در جلسه هیات نظارت و اعلام نتیجه (رد یا تائید ) در سامانه توسط کارشناس
۵- احراز صلاحیت ها، تائید نهایی هیات نظارت و ابلاغ به موسسین جهت برگزاری مجمع عمومی موسس، انتخابات هیات مدیره ، بازرسان و سایر موارد قانونی
۶- تنظیم نامه و ارسال صورتجلسات به عنوان اداره ثبت شرکت ها برای تاسیس موسسه توسط کارشناس فرمانداری
۷- ورود اطلاعات به سامانه جامع ثبت تاسیس و تغییرات در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری توسط متقاضی
۸- اخذ شناسه ملی و شماره ثبت از اداره ثبت شرکت ها، آگهی روزنامه کشوری و سایر مدارک مثبته و ارائه به دبیرخانه سازمان های مردم نهاد فرمانداری
۹- صدور پروانه فعالیت به نام سازمان مردم نهاد مطابق با برگه تائید نام سامانه ثبت شرکت ها
۱۰- ارائه اصل پروانه فعالیت به سمن، پس از ارائه مدارک مثبته، نمونه سربرگ ، شماره حساب بانکی و نمونه مهر سمن به دبیرخانه
در انجام مراحل ثبت توجه به نکات ذیل ضروری است:
۱- پس از اعلام موافقت هیات نظارت با صدور پروانه و ابلاغ تکمیل پرونده ، هیات موسس حداکثر ۴۵ روز فرصت دارند با هماهنگی دبیرخانه سمن نسبت به برگزاری مجمع عمومی موسس اقدام، نتیجه را به دبیرخانه اعلام نمایند و نامه معرفی به ثبت شرکت ها را دریافت نمایند. (فرم صورتجلسات مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره در سایت فرمانداری گناوه در قسمت خدمات فرمانداری گزینه سازمان های مردم نهاد به نشانی http://genaveh.ostb.ir موجود می باشد.(
عدم اقدام ظرف مدت مقرر به منزله انصراف از ادامه کار تلقی شده و ضمن کان لم یکن گردیدن موافقت هیات نظارت، پرونده بایگانی می شود .
۲- هیات موسس از زمان معرفی به ثبت شرکت ها حداکثر ۳ ماه فرصت دارد که نتیجه ثبت را به دبیرخانه هیات نظارت اعلام و مدارک مثبته ثبت را ارائه نمایند (تصویر روزنامه رسمی) در غیر این صورت چنانچه اقدامی از سوی هیات موسس در جهت ثبت شکل نگرفته باشد به منزله انصراف تلقی گردیده و مراتب به اداره ثبت شرکت ها اعلام می گردد .
۳- سامانه جامع ثبت تاسیس و تغییرات در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به نشانی پایگاه الکترونیکی https://irsherkat.ssaa.ir می باشد .
۴- لازم است فایل راهنما را بر روی پایگاه به دقت مطالعه نموده و سپس اقدام به ورود اطلاعات نمایند و پس از آن مدارک فیزیکی را از طریق اداره پست به ثبت شرکت ها ارسال نمایند. در این روش نیازی به مراجعه ارباب رجوع به اداره ثبت نمی باشد و پس از طی هر مرحله از فرایند اداری مراتب از طریق سامانه پیام کوتاه به متقاضی اعلام می شود .
فرم شماره ۳ – صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه (Word)
فرم شماره ۴ – صورتجلسه تعیین سمت اعضای هیات مدیره (Word)
فرم شماره ۵ – مجمع عمومی به طور فوق العاده (Word)
فرم درخواست ثبت تغییرات موسسه (Word)
فایل های آموزشی:
مراحل آموزشی ثبت موسسه در سامانه وزارت کشور
مراحل تاسیس موسسات مردم نهاد در اداره ثبت شرکت ها